Toerisme

Toerisme is een belangrijke economische motor. De regio telt veel toeristische bedrijven: hotels, B&B’s, campings, restaurants en attracties. De meesten hebben fantastische ideeën en initiatieven, maar soms ontbreekt het aan tijd om deze uit te voeren. Daarom helpen we ze professioneler te worden, klantgerichter, gastvrijer en zichtbaarder in de (social) media om meer bezoeken te generen.

Touristic Board

Als de ondernemers in de regio meer gaan samenwerken, maken ze Noord-Groningen aantrekkelijker voor toeristen. Daarom is onder aanvoering van EBG de Touristic Board opgericht: een groep proactieve ondernemers die de ontwikkelingen in de toeristische markt volgt en initiatieven initieert. Het delen van kennis en elkaar stimuleren te ondernemen is van cruciaal belang voor de ontwikkeling van de vrijetijdssector. Twee keer per jaar wordt de sector uitgenodigd deel te nemen aan de Inspiratiedag van de EBG. Een dag vol trends, innovatie, kennis maken en ervaringen delen op het gebied van de vrijetijdseconomie.

Groningste van Groningen

Een groep Noord-Groningse ondernemers heeft een eigen boekingssite opgezet: het Groningste van Groningen Daar bieden ze in een digitale vrijetijdssupermarkt complete arrangementen aan en staan ze klaar om de ‘local guide’ voor de bezoeker te zijn. Er doen nu 36 ondernemers mee en in de toekomst worden dit meer. De site is tot stand gekomen door ondernemers met hulp van Economic Board Groningen en Marketing Groningen.

Jouw adviseur voor de helft

Ben je toeristisch ondernemer in Noord-Groningen en heb je behoefte aan bedrijfsadvies? Met onze EBG AdviesregelinG kun je de helft van de kosten vergoed krijgen tot € 2.500. Deze korting kun je ook inzetten voor advies van de leden van het toeristische kwaliteitsteam: Tessa aan de Stegge, Wouter Olland, Floris Venneman en Arjan in 't Veld.

Augmented Reality (AR): de highlights echt beleven

Noord-Groningen barst van de geschiedenis en verhalen, waarvan een deel niet meer te zien is. We gaan 15 markante locaties weer tot leven brengen met Augmented Reality. De bezoeker trakteren op een innovatieve beleving.

Toeristische marketing campagne

Noord-Groningen heeft prachtige plekken die nog lang niet door iedereen ontdekt zijn. Dat zien we als een schitterende kans. Daarom zorgen we samen met Marketing Groningen de komende 3 jaar voor meer naamsbekendheid van toeristisch Noord-Groningen in Nederland, België en Duitsland.

Vragen, ideeën of hulp nodig?

Stel je vraag, deel je goede idee en doe mee. Neem contact op met Duco Schenk, programmamanager Toerisme.

Duco Schenk

Duco Schenk

dschenk@ebgn.nl